Bu Blogda Ara

24 Kasım 2013 Pazar

Haftadökümü : 24 Kasım 2013

her hafta düzenli olarak okuduklarımdan haftadökümü yapmak istesem de, tam oalrka düzene giremedim. okduuğum kitaplara dair yazılar da yazmak istesem de hiç birini yapmıyorum. en kötü, altını çizdiğim cümlelerden yazayım dedim, onu tam olarka düzenli bir şekilde yapamasam da genelde yapıyorum.

1)Her Şeyin Sonundayım, Tezer Özlü-Ferit Edgü Mektuplaşmaları
geçen haftasonu eve gitmiştim. pazar günü dönerken aldım bu kitabı, yarısını yolsa, kalanı da gece uyumadan okudum ve bitiverdi. mektup okumayı sevdiğim için, bu kitabı da sevdim.
sırada Tezer Özlü ve Leyla Erbil Mektuplaşmaları var ancak o kitabı bulamıyorum. hani biri hediye etse, naısl mutlu olurum anlatamam :)

2)Prison We Choose To Live Inside, Doris Lessing
Geçenelerde kütüphanede görüp adını svediğim için aldığım ama essay olduğunu görüp okumadan masamın kenarına bıraktığım bir kitap idi, ancak Doris Lessing'in vefatını öğrenince, okudum. Kendimde vefatında onu anmış oldum, böylece. Huzur içinde yatsın.

3)Mezarımdan Yazıyorum, Machado de Assis
benim bir arkadaşım var ve bana hep kitap önerir. bir gün bana önerdiği kitapalrdan liste yaptık ve bu kitap da vardı listede. bazı kitaplara öncelik vermemi istedi benden. D&R'da dediği kitapları sordum ama hepsine yok dediler. sonra bir anda arkamı döndüm ve bu kitabı gördüm. alıverdim ben de. değişik bir kitap. hiç böyle bir kitap okumamıştım, oldukça değişik geldi ve çokça sevdim.

4)Suskunun Gölgesinde, Suzan Samancı
Reçine Kokuyordu Helin ile okuduğum Suzan Samancı'nın kitaplarını kütüphanede görünce hepsini aldım. Severek okudum. Yaşadığı coğrafyayı ve o coğrafyanın sorunlarını herkesin bakış açısından anlattığı için öykülerini çok seviyorum. bence herkes okumalı. Güneydoğu'ya dair bilmediği şeyleri görüp bakış açıları değişir, okuyanların, işte bu yüzden  herkese tavsiye edeceğim.

5)İstenmeyen Adam, Kemalettin Tuğcu
 Çocukluğumda çokça okuduğum yazarın kitabını 1 Liraya görünce almadan edemedim. Hüzne ve kedere meylim varsa, Kemalettin Tuğcu kitapları okumam yüzündendir.

6)Kıraç Dağlar Kar Tuttu, Suzan Samacı

7) Ev Ödevi, Nurdan Gürbilek
Bir çok yazar ve onların romanalarına dair inceleme yazılarından oluştuğu için ders kitabı okur gibi detaylıca okudum ve bir çok not aldım. Bana çok şey katan bir kitap oldu. Eğer, edebiyat masterına başlarsam satın alacağım kitaplardan biri. Şu an kütüphanenin kitaplarını okuduğum için geri iade etmek zorundayım, ve bu durum beni çok mutsuz ediyor.

8)Korkunun Irmağında, Suzan Samancı

9)Kedi Ve Fare, Günter Grass:
Nobel ödüllü yazar'ın okuduğum ilk kitabı. pek sevmedim ama değişik bir kitap. okunmalı.

10)Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık, Murat Gülsoy
Yazar olmak için okudum. ayzar olmak için elimden ne gelirse yaparım, diyerek satın aldığım bir kitap. faydalı kesinlikle ancak sadece okumak ile olmuyor. yazmalı! yazmalı!

instagram : http://instagram.com/ladycellbiology
tumblr : http://kitaplarvedigerseyler.tumblr.com/
işte bunlar hep eğlence bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder