Bu Blogda Ara

12 Mayıs 2013 Pazar

Peruk Gibi Hüzünlü, Yalçın Tosun

Peruk Gibi Hüzünlü, Yalçın Tosun'un 4 bölümden oluşan ve aynı adlı şiirnin dörde bölünüp her dört bölümün başında dizelerini okuyabileceğimiz 16 hüzünlü öyküden oluşan kitabıdır. Peruk Gibi Hüzünlü adlı şiir Mabel Matiz tarafından bestelenmiştir.


Bu kitabı, şarkıdan sonra öğrendiğim için uzun zamandır okumak istiyordum. Dün sahafta gezenirken tesadüfen denk gelince hemen aldım. Ve aldığım kitap, Yalçın Tosun'dan imzalı hem de Ezgi Başaran isimli birine. Neden bilmiyorum ama Ezgi Başaran'ın gazateci olan olduğunu düşündüm ve kendisine imzalı verilmiş kitabı sahaflara sattığına falan da inandım. Belki de, isim benzerliğidir deyip, kitabı okumaya başladım, şarkısını da dinleyerek.

Bir de kitaba dair ilgimi çeken şu oldu, bir kısımda Pavese'in bir kitabından bahsediyor. Tezer Özlü'nün kitaplarında da sık sık karşılaştığım için oldukça merak etemeye başladım. En kısa zamanda Pavese'in de kitaplarını okumaya başlayacağım, unutmazsam eğer.
 

 

Altını çizdiğim cümlelerden :
  • hem hangi çocuk ablasıyla evlenem ihtimali olan bir adamı sevebilir ki?
  • neden ben onlar gibi değilim sanki? neden değişmiyordum hiç? bir kez bile her şeyi hafife alarak oluruna bırakmıyor, bir kez bile boş vermiyordum?
  • bu mümkündü. mümkünlerin içinde sadece bir mümkündü.
  • hiçbir şey olmadı. aslında çok şey oldu. hiçbir şey olmamasından daha çok ne olabilir.
  • çocukken duyulan mutluluğun kesinlikle köftelerle bir ilgisi var.
  • her şeyi sevemez ki insan, yaralanarak hiç sevemez.
  • kadın duymazdan gelinmenin acısını biliyordu o yüzden duymazdan geldi.
  • hüzün okşanamayan şeylerden de değildir.
  •  insan kalbidir gün gelir soğur. onunki de soğudu acısı dayanılır oldu.
  • anladı da anlamak yetmiyordu, çare bulmak gerekti.
  • dua etmeseydi kendini çok yalnız hissedecekti o yüzden dua etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder