Bu Blogda Ara

14 Nisan 2013 Pazar

Çocukluğun Soğuk Geceleri, Tezer Özlü

  • Geceleri anneme sokulunca hem soğuktan korunuyorum, hem de yalnızlıktan. (sayfa 8)
  • Ben de çukura inen yokuşta uykuyu arıyor, Tanrı'nın var olup olmadığını düşünüyorum. Tanrının var olmayacağına inandığım geceye dek, ona hepimiz için uzun uzun yakarıyorum. Artık yakarmama gerek kalmadı. İstediğimi düşünebilirim. (sayfa 9)
  • her gün geçtiğim için mi, yoksa boşluktaki duyguları yansıttığı için mi, yoksa herkes sözünü ettiği için mi, hep Sisler Bulvarı'nı okurum. Bekleyen gemilerç Uzak limanların özlemi. Düşlenen, erişilemeyen sevgililer. (sayfa 11)
  • Dünya ve evren nasıl bir bilmece. (sayfa 11)
  • Küçük dünyanız sizin olsun.(sayfa 12)
  •  bu romanlar, yaşadığımız dünyayla ne kadar bağdaşıyor. (sayfa 21)
  • yaşam yalnızca sokaklarda. bir canlılık var sokaklarda. güzel olan, gerçek olan, kentin insanları, kalabalık, dış dünya. dış dünyanın insanlarının kulaklarına varan uğultusu. diğer ülkeleri aşan, batıda bir okyanusa, doğuda bir başka okuyanusa varan uğultu. (sayfa 23)
  • dünyanın bize yaşatılandan, öğretilenden başka olduğunu seziyordum. (sayfa 25)
  • mutluluğun, insanın kendi kendisiyle hoşnut olmasıyla başlayacağını da biliyordum. (sayfa 31)
  • Onunla birlikte hiçbir şeyim ölmedi. İnsan ölümünü kendi kendine ölüyor. (sayfa 57)
  • ama kimse bilmiyor, gece sokakalrda dolaşırken, kendini öldürecek bir yer aradığını. (sayfa 60)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder