Bu Blogda Ara

17 Ocak 2013 Perşembe

Sandık Lekesi

Sandık Lekesi, Sema Kaygusuz'un 2000 basımlı öykü kitabıdır. Onüç öyküden oluşan kitabını sınavlar, ödevler ve projeler yüzünden bir kaç haftadır kşitap okuyamamanın verdiği açlıkla hemencecik okudum. 

Kadın Sesleri ve Kışlangıç adlı öykülerini çok sevdiğimi söyleyebilirim. Kadın Sesleri'nde iki kadının konuşmalarına tanık oluyoruz ve sonu oldukça çarpıcı, bence. Kışlangıç'da ise Sema Kaygusuz öykülerini nasıl yazdığı hakkında bilgiler veriyor, okuyucuya.

Dil olarak sade olan bu öykülerin hepsinde anlatım birbirinden farklı farklıdır. Henüz, Sema Kaygusuz'un diğer öykülerini okumadığım için pek anlayamadım ama sanırım, öykülerinde sürekli kullandığı bir anlatım şekli yok. Mesela, öykülerini okurken hepsinin onun yazdığını bilmesem tahmin edemezdim. Ancak, tüm öykülerinde ortak özellik olarak, öykülerini yazarken ya da kurgularken kendine bir kelime belirlemesi ve onu etraflıca düşünerek öykülerini oluşturması olduğunu düşünüyorum.

Sandık Lekesi'ni kütüphaneden alıp okuduğum için, okurken altını çizmek istediğim yerleri çizemedim. Dolayısıyla, hepsini bir deftere yazdım. Benden önce okuyanlardan herhangi birinin ya da kitabı kütüphaneye bağışlayan ilk sahibinin altını çizdiği ve yanına eklediği notları da ilgiyle inceledim. Açıkcası, kütüphaneden kitap alıp okumayı pek sevmeyen ben, bunları gördükçe pek eğlenerek okumaya devam ettim. Gerçi, sahaftan kitap alınca da aynı şeyle karşılaşıyordum ama kütüphanenin kitabı olunca çok daha ilgi uyandırıcı oldu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder