Bu Blogda Ara

23 Şubat 2013 Cumartesi

Abstract vs. Summary

aslında tüm okuduklarımı izlediklerimi yazmak için açtım burayı ama yoğunluk falan derken arada kaynıyor.

mesela bu hafta çok yoğundum ve aslında cumartesi de yoğundum ve yarın da olacağım ama haftaiçine kıyasla daha bir rahatım.

iş güç sebebiyle kursu da ektim ama film izlemek ve kitap okumaktan geri kalmadım. yemek yerken falan ara ara izlerken bakıyorum film bitiveriyor. :)

bu hafta izlediklerim :
1.The Dreamers
eski filmlere olan göndermelerini çok sevdim. ve, onun etkisiyle sıradaki filmi izledim.

2. Persona
alter egoya dair her türlü filmi çok severim zaten ben. acaba ebnim de alter egom var mı falan diye düşünmeden de edemedim. neyse.

3. Bir Endülüs Köpeği
16 dakikalık, Dali ve Bunuel'in rüya gibi kısa filmi.

4. The Perks of Being a Wallflower 
adını çok sevdim. kitaptan uyarlama imiş, en kısa zamanda kitabını da okuyacağım. 
lise gençlik filmi gibi dursa da, bir çok şey yaşamış bir gencin prikolojisini anlatıyor. filmin müzikleri de çok güzel.
en güzeli de şu :
filmdeki en sevdiğim diyalog da şu :

-mr. anderson, can i ask you something ?
+yeah.
-why do nice people choose the wrong people to date ?
+are we talking about anyone specific ?
-hmmppfss, hı hı.
+we accept the love we think we deserve.
-can we make them know that they deserve more ?
+we can try.

filmde bir çok kitaptan bahsediliyor.
In no particular order: "To kill a moking bird" by Harper Lee, "The Catcher in the Rye " by J.D. Salinger , "The Great Gatsby" by F. Scott Fitzgerald, "Walden; or, Life in the Woods: Bold-faced Ideas for Living a Truly Transcendent Life" by Henry David Thoreau, "The Fountainhead" by Ayn Rand, "This Side of Paradise" by F. Scott Fitzgerald, "A Separate Peace" by John Knowles, "Peter Pan" by J.M. Barrie, "Hamlet" by William Shakespeare, "On the Road" by Jack Kerouac, "Naked Lunch" by William S. Burroughs, The Mayor of Castro Street: The Life and Times of Harvey Milk" by Randy Shilts, "100 Selected Poems" by E.E. Cummings, "L'Etranger" by Albert Camus."

5. You've got Mail
Bu filmi de yıllar önce Erdemir Sineması'nda izlemek çok istememe rağmen bir türlü gidememiştim. Sonra da, hiç izlemek istemedim. Dün akşam azcık sevimli bir şey izlemek adına oturup izleidm. Şirin, sevimli bir çocuk kitapçısı görünce, mühendisliği bırakıp öyle bir yer açmak istemedim değil.
Bu filmin şarkıları da çok sevimliydi. izlediğim tüm filmlerin müziklerinden bir "çekme kaset" yapmak çok istiyorum :)

Bol kitaplı, bol müzikli sevimli filmleri izlemek pek güzel oluyor yoğun olsa da insan. hele de yanında kakaolu süt varsa. :))
 
bu hafta hiç kitap bitirmedim ama elimde okuduğum kitaplar avr. aynı and bir çok kitap okumak gibi garip bir huyum var ve bundan bir türlü vazgeçemiyorum.
Şu an ne okuyorsun deseler, üç kitap adı verirdim.

1. Düğümlere Üfleyen KAdınlar, Ece Temelkuran
2. Siyasal Yazılar, Yılmaz Güney
3. Oranges are not the only fruit, Jeanette Winterson

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder