Bu Blogda Ara

14 Şubat 2013 Perşembe

Gizli Yüz

Gizli Yüz, Orhan Pamuk'un Kara Kitap'ından bir kısmın alınıp filme uyarlanmış halidir. Film, hayalle gerçek arasındadır, tıpkı Kara Kitap gibi hatta rüya da eklenebilir hayal ve gerçeğe. Kara Kitap'ı okumuş biri olarak filmi izlerken bazı yerlerde boşluklar olduğunu hissettim, acaba okumadan izleyen biri nasıl izlemiştir filmi diye oldukça merak ettim. Gerçi, çok bilindik olduğunu ve çokça izlediğini de zannetmiyorum ya neyse.

Filmde beni en çok etkileyen saatçiler oldu ve saatlerini alıp dertlerini anlatan insanlar. Ve, onlara "yüreğine yakın tut ki onu, yüzün konuşsun." demesi oldu saatçinin. Tabi tüm bunları izlerken, Saatleri Ayarlama Enstitüsünü de anımsamadan edemedim. Hani Orhan Pamuk'un yeni hayat kitabı, "Bir gün bir kitap okudum ve bütün hayatım değişti." cümlesi ile başlıyor ya, işte Orhan Pamuk'un da hayatını değiştiren kitap bir çok yazarınki gibi Saatleri Ayarlama Enstitüsü olmasın diye düşündüm durdum filmi izlerken. 

İzleyenlerin yorumlarından okuduğum kadarı ile, bu filmin Kara Kitap'dan değil de Yeni Hayat'tan uyarlama olduğunu yazanlar olmuş, bu sebeble en kısa zmanada Yeni Hayat'ı okuma kararı aldım. Demeden geçemeyeceğim, bu flmi izledikten sonra kendime bir de çalar saat aldım. Sabahları uyanamama sorunum içn aldım ama filmin etkisi de yok değil. Gerçi, tiktakları yüzünden rahatsız olduğum için pilini çıkardım ve öylece duruyor.En kısa zamanda, pilini yeniden takıp o seslere alışmaya çalışacağım, hem belki yüreğime yakın da tutmaya çalışırım ki, yüzüm konuşur. Olmaz mı, olabilir belki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder