Bu Blogda Ara

14 Şubat 2013 Perşembe

Ne Kitapsız Ne Kedisiz

Ne Kitapsız, Ne Kedisiz, Bilge Karasu'nun kitapları, kedileri ve daha bir çok şeyi anlatan denemelerinden oluşan bir kitaptır. 

Geçen Cumartesi, Bilge Karasu'nun kitaplarını aldım, sahaftan. Elimde sürekli okuma listesi diye taşığım kağıtlarla gitmem sahaf amcanın dikkatini çekmiş olmalı ki, yazık sana bak her hafta elinde kağıtlarla buraya geliyorsun, al bak sana mailimi vereyim sen at bana listeni, liste kağıdın da yıpranmasın sen de yıpranma dedi. Bu hafta Bilge Karasu aradığımı söyleyince, istediğim kitabın olmadığını ama tam bana göre adı olan bir kitabın olduğunu söyledi, "Ne Kitapsız, Ne kedisiz" Kitapsız kısmı uysa da, kedilere karşı aşırı bir sempatim yok. Aslında oldukça korkardım ama kampüste, yurtlarda gezinen kedilere az da olsa alıştığımı söyleyebilirim. Hatta, tiksinmeden sevebildiğimi de... Bunu söylemek istedim sahaf amacaya ama demedim tabi. Kitap seven, kedi de sever sanıyor sanırım. Ama böyle bir genelleme var sanırım, bol bol kitapları olan insanların kedileri de oluyor. Belki de, yalnızlar okumayı seviyor ve yalnız oldukları için de kedileri vardır. Kimbilir...


Kitapta en çok hoşuma giden şey ise, Bilge Karasu'nun "usuma gelen" tabiri, çok hoşuma gitti, biz "aklıma gelen" diyoruz ama Bilge Karasu, "usuma gelen" diyor. Bir başka hoşuma giden şey ise, ilk gününde tükenmez kalemlerle çok oynadığı için adı Bic olan kedi oldu. Benim, en sevdiğim tükenmez kalem markası Bic'in kedi adı olabileceği beni oldukça eğlendirdi. 



Bir kaç tane de altını çizdiğim satırlardan yazayım.

"Sevgi ise, ısmarlama olmaz; yaşayarak öğretilecek/öğrenilecek bir şeydir sevgi."
"'Kötülüğe karşı bir şeyler yapmağa çoğumuz istekliyizdir. Yersiz 'iyilikler' daha mı az kötü?"
"Her türün de, her bireyin de, 'sevgi'sini göstermesi bir olmayacaktır."
"Yaşamımızın 'müze'sini, genellikle, 'inanç'larımızı ayrı raflara, dostluklarımızı ayrı raflara yerleştirerek kurmağa çalışır gibiyizdir. Oysa, daha baştan, hepsini bir güzel karıştırırz birbirine..."
"Zaman geçtikçe değişiyoruz; her şeyden önce, önem verdiklerimiz değişiyor. İstediklerimiz, aradıklarımız değişiyor."
"İnsanların başkalarına ne denli kapalı olabileceklerinin farkına varmıyoruz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder